1.1 Var ligger Rofa Design? Varifrån skickas varorna?
Vi på Rofa Design sitter i vår nybyggda lokal i Sorunda, ca 5 mil söder om Stockholm i Sverige.
Den personliga märkningen av produkterna sker här och det är härifrån alla leveranser skickas.
1.2 Hur mycket kostar frakten? Vilket fraktbolag använder ni?
Standardleverans till ombud kostar 69 kr Hemleverans kostar 129 kr
Rofa Design använder sig av Bring för att leverera beställningar.
1.3 Säljer ni originalprodukter?
Nästan alla produkter är designade av vår fantastiska VD Alexandra och tillverkas exklusivt i egna fabriker endast för Rofa.
Den lilla mängd produkter som kommer från andra välkända varumärken är givetvis original.
1.4 Kan man beställa en produkt som inte finns på lager? Kan man förbeställa eller reservera produkter?
Man kan inte beställa en produkt som inte finns i lager.
Det går heller inte att förbeställa eller reservera produkter.
Ni kan endast bevaka produkten med hjälp er mailadress. Det betyder att ni får ett mail när produkten finns på lager igen.
Fyll i er mailadress på produktsidan och klicka på knappen "Bevaka"
Din e-postadress sparas i upp till 180 dagar.
Ni är alltid välkommen att maila vår kundtjänst om ni undrar när produkten kommer åter. Kundtjänst når ni på [email protected]
1.5 Är det säkert att handla från Rofa Design?
Ja, det är väldigt säkert.
Rofa hanterar inga betalningar själv så dina betalningsuppgifter sparas aldrig av oss.
Vi använder Klarna som samarbetspartner.
Vi är väldigt måna om att skydda dina personliga uppgifter och håller en hög säkerhetsnivå.
Beställningar & Leveranser
2.1 Hur gör jag en beställning? Kan jag beställa via telefon/mail?
Vi kan inte ta emot beställninar över telefon eller mail då ni måste godkänna ert köp gentemot Klarna som hanterar alla betalningar.
Alla beställningar görs via vår hemsida.
Behöver ni hjälp så kan ni ringa vår kundtjänst på nummer +46 5 530 434 10 så guidar vi er.
När köpet är klart så får ni en orderbekräftelse som vi rekommenderar att ni kontrollerar för att se att uppgifter och personlig text är korrekt.
2.2 Jag har gjort en beställning men inte fått en orderbekräftelse?
En orderbekräftelse skickas via e-post och är normalt framme inom ett par minuter.
Om man inte fått en orderbekräftelse så kan man kontrollera om man har en aktiv order genom att logga in på www.klarna.se
Har beställningen gått igenom så finns den registrerad hos Klarna, oavsett hur man valde att betala.
2.3 Jag har precis gjort en beställning och vill lägga till en produkt? Går det?
Det går inte att lägga till produkter som ökar beställningens ordervärde till ett högre belopp än kund godkänt gentemot Klarna vid köpestillfället.
Gör du en ny beställning inom 24h med den produkten du ville lägga till så kan du kontakta kundtjänst så ser vi till att ni endast betalar för en fraktkostnad.
2.4 Vad är er leveranstid?
Vi levererar inom 4-5 arbetsdagar från lagd order. Vi gör alltid vårt bästa för att skicka din beställning så fort som möjligt.
Väljer man tilläggstjänsten "Hemleverans" så kan det ta någon dag extra beroende på hur ofta Bring har leveranser till dörren på det postnumret.
2.5 Vilka leveransalternativ finns det?
Standardleverans till ombud. Hemleverans till dörren med Bring. Hämta hos oss på Rofa Design ,Stavtorp 9 148 96 Sorunda.
2.6 Kan jag spåra mitt paket?
Ja, alla våra paket är spårbara.
Du får alltid ett mail skickat från oss så snart din beställning har packats.
Om du inte fått ett mail så kontrollera så det inte hamnat i skräpposten.
I det skickade mailet från oss finns det en länk där du kan spåra ditt paket. Klicka på länken så ser ni aktuell status.
2.7 Kan man få sin beställning snabbare?
Ni kan välja att lägga till expresstillverkning i kassan för en kostnad på 99kr. Detta betyder att er order hamnar först i tillverkningskön! Beställ före kl. 12:00 och din vara skickas från oss samma dag (arbetsdagar). Beställningar som Rofa får in efter klockan 12:00 tillverkas och skickas nästkommande arbetsdag.
Därefter levererar Bring normalt på 1–2 arbetsdagar till valt ombud. (Har man valt Hemleverans så kan det ta någon dag extra beroende på hur ofta Bring har den typen av leveranser på ert postnummer)
2.8 Kan jag skicka en present direkt till en annan mottagare?
Ja, det går bra. Börja med att göra klart din beställning och gå till kassan.
Fyll i postnummer för mottagaren under valt leveransalternativ.
Därefter fyller du i dina uppgifter under slutför ditt köp/Dina uppgifter och sedan klickar du på "ändra" i rutan som heter "Leverans" och fyller i mottagarens namn, adress och telefonnummer.
2.9 Hur gör jag om jag behöver reklamera en produkt?
Om ni mottagit en transportskadad eller på något annat sätt defekt produkt så ska ni kontaka vår kundtjänst. Maila ordernummer, bild och en förklaring på vad/vilken del det är som är skadad/defekt.
Vårt mål är att hantera eventuella reklamationer snabbast möjligt.
Returer
3.1 Får man returnera en personligt märkt produkt?
Ni som kund har inte retur eller bytesrätt på personligt märkta produkter.