Vi på Rofa Design sitter i vår nybyggda lokal i Sorunda, ca 5 mil söder om Stockholm i Sverige.
Den personliga märkningen av produkterna sker här och det är härifrån alla leveranser skickas.
Standardleverans till ombud kostar 59 kr
Hemleverans kostar 129 kr
Ni kan välja att er order ska levereras av Bring eller Postnord.
Det valet gör ni i kassan.
Nästan alla produkter är designade av vår fantastiska VD Alexandra och tillverkas exklusivt i egna fabriker endast för Rofa.
Den lilla mängd produkter som kommer från andra välkända varumärken är givetvis original.
Ja, det är väldigt säkert.
Rofa hanterar inga betalningar själv så dina betalningsuppgifter sparas aldrig av oss.
Vi använder Klarna som samarbetspartner.
Vi är väldigt måna om att skydda dina personliga uppgifter och håller en hög säkerhetsnivå.
Vi kan inte ta emot beställningar över telefon eller mail då ni måste godkänna ert köp gentemot Klarna som hanterar alla betalningar.
Alla beställningar görs via vår hemsida.
Behöver ni hjälp så kan ni ringa vår kundtjänst på nummer +46 8 530 434 10 så guidar vi er.
När köpet är klart så får ni en orderbekräftelse som vi rekommenderar att ni kontrollerar för att se att uppgifter och personlig text är korrekt.
En orderbekräftelse skickas via e-post och är normalt framme inom ett par minuter.
Ibland kan den hamna i skräpkorgen då det är ett automatiskt genererat mail så kolla även där.
Om man inte fått en orderbekräftelse så kan man kontrollera om man har en aktiv order genom att logga in på www.klarna.se eller via Klarnas app.
Har beställningen gått igenom så finns den registrerad hos Klarna, oavsett hur man valde att betala.
Där kan man se om man har fyllt i sin mailadress korrekt.
Det går inte att lägga till produkter som ökar beställningens ordervärde till ett högre belopp än kund godkänt gentemot Klarna vid köpestillfället.
Gör du en ny beställning inom 24h med den produkten du ville lägga till så kan du kontakta kundtjänst så ser vi till att ni endast betalar för en fraktkostnad.
Vi levererar inom 4-5 arbetsdagar från lagd order. Vi gör alltid vårt bästa för att skicka din beställning så fort som möjligt. Men kom ihåg att det ibland kan ta någon dag extra på grund av förseningar från fraktbolaget, eller om vi har en ovanligt hög ordervolym. Förväntat preliminärt leveransdatum visas i kassan innan ni slutför er beställning och står även på er orderbekräftelse.
* Standardleverans till ombud eller paketbox.
* Hemleverans till dörren med Bring.
* Hämta hos oss på Rofa Design ,Stavtorp 9 148 96 Sorunda.
- ingången till kundtjänst går via baksidan av huset.
Vi har öppet måndag - torsdag (ej helg) mellan 8.00 - 19.00 för hämtning.
Fredagar (ej helg) har vi öppet 8.00 - 17.00.
Varje dag så har vi lunchstängt mellan 12:00 - 13:00.
Ja, alla våra paket är spårbara.
Du får alltid ett mail skickat från oss så snart din beställning har packats.
Om du inte fått ett mail så kontrollera så det inte hamnat i skräpposten.
I det skickade mailet från oss finns det en länk där du kan spåra ditt paket. Klicka på länken så ser ni aktuell status.
Bring och Postnord har även egna appar där man kan följa leveransen av sin order.
Ni kan välja att lägga till expresstillverkning i kassan för en kostnad på 99kr. Detta betyder att er order hamnar först i tillverkningskön!
Beställ före kl. 12:00 och din vara skickas från oss samma dag (arbetsdagar). Beställningar som Rofa får in efter klockan 12:00 tillverkas och skickas nästkommande arbetsdag.
Vid höga ordervolymer likt inför större högtider så kan vi behöva slå av Expresstillverkning. Har man en produkt från en en avdelning som har hög ordervolym så syns inte Expresstillverkning i kassan.
Därefter levererar Bring eller Postnord normalt på 1–2 arbetsdagar till valt ombud. (Har man valt Hemleverans så kan det ta någon dag extra beroende på hur ofta Bring eller Postnord har av den typen av leveranser på ert postnummer)
Det går bra att skicka direkt till en annan mottagare.
Då skriver man in mottagarens uppgifter som leveransadress i kassan och väljer ett ombud nära deras adress.
Observera att det endast går att skicka till en mottagare inom Sverige.
Om ni mottagit en transportskadad eller på något annat sätt defekt produkt så ska ni kontaka vår kundtjänst.
Maila ordernummer, bild och en förklaring på vad/vilken del det är som är skadad/defekt.
Vårt mål är att hantera eventuella reklamationer snabbast möjligt.
Ja det går bra att returnera en omärkt produkt i samma skick som ni mottagit den.
Eventuella lappar och etiketter ska sitta kvar och levererades den i en produktkartong så ska även den vara i ursprungligt skick.
Kontakta vår kundtjänst som kan maila eller posta en retursedel till er.
När produkten kommit åter så krediteras endast produkten, frakt och eventuell expresstillverkning kommer ni fortfarande att få betala.
Frakten till er kostar 59kr och även returkostnaden ligger på 59kr så det blir totalt 118kr i fraktkostnad som inte återbetalas.
Ni som kund har inte retur eller bytesrätt på personligt märkta produkter.
Rofa kan inte använda dessa produkter på nytt till någon annan.
Om man av någon anledning inte hunnit hämta ut sitt paket inom 7 dagar efter att den ankommit till valt ombud så kommer den till Rofa i retur.
Ni får då ett mail från oss om att den kommit i retur och där står all info ni behöver.
Svara på det mailet om hur ni önskar att betala för den nya frakt-/hanteringskostnaden på 99kr som tillkommer för att vi ska skicka ut er order på nytt.
Returer sparas hos Rofa i 3 månader och därefter kasseras produkterna.
📧 kundservice@rofa.se
📞 08-530 434 10
Mån - tor kl. 09:00 - 21:00
Fre kl. 09:00 - 15:00
Sön kl. 15:00 - 21:00
Stängt kl. 12:00 - 13:00 (mån-fre)
kl. 19:00 - 19:30 (sön-tor)
Rofa Design AB
Org.nr: 556573-1675
Produkten har blivit tillagd i varukorgen