Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 199kr inklusive moms.

Priser
Moms ingår i priset med 25%.

Betalningsalternativ
 

- Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

- Klarna Faktura

 

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

 

Få alltid hem varan innan du betalar

Betalningstid - alltid 14 dagar

Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter

Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*

Ladda ner dina fakturor från klarna.se

Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

 

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 5-7 arbetsdagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Expressleverans

Beställ före 12:00 och din vara skickas från oss nästkommande vardag. Varor utan personlig märkning skickas samma dag. (vardagar)Paketen levereras med Posten och delas ut vardagar, enligt Postens villkor. Normalt 1-2 vardagar efter utskicksdatum. Varor som skickas norr om Hudiksvall samt Gotland kan ta 2-3 vardagar. (Med reservation för Postens hantering.) OBS Gäller inom Sverige.

expressavgift 149 :-

Leveranssätt

Vi skickar beställningar som postpaket eller brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Vi tillämpar enhetsfrakt 59:-  Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

OBS Gäller inom Sverige.

 

Nöjd-Kund-policy , Reklamationer , Ångerrätt

Vi eftersträvar alltid att ha nöjda kunder. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med din vara, ta genast kontakt med oss.

Om du vill reklamera en vara kontakta vår kundtjänst via mail [email protected] eller via telefon 08-530 43410

Observera att fakturadatum ej flyttas fram vid ersättning av reklamerade varor. 

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller inte speciellt tillverkade varor som t.ex. produkter med tydlig personlig prägel enligt kap:2; 11§ av distans & hemköplagen. ) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

För ytterligare information om distans och hemförsäljningslagen:

Konsumentverkets hemsida: www.Konsumentverket.se 

Svensk författningssamling på riksdagens hemsida: www.Riksdagen.se (direktlänk till lagen)

 

Observera att personliga produkter så som kuddfodral, ryggsäckar, kläder, möbler, filtar, graverade glas med mera med personligt tryck/broderi, ej är returnerbara enligt kap:2; 11§ av distans & hemköplagen.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket & brev ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen
(PUL).

Produkter
Övrigt