Köp- och leveransvillkor

Minimiorder
Minimiorder är 199kr inklusive moms.

Priser
Moms ingår i priset med 25%.

Betalningsalternativ
 

- Payson

Kostnad: 0 kr
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

 - Faktura SveaWebPay

Kostnad: 20 kr
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Ekonomi AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Rofa Design AB överlåtna till Svea Ekonomi AB. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Om betalning inte är fullgjord senast på fakturans förfallodag debiteras förseningsersättning (näringsidkare) samt kostnader för betalningspåminnelse och inkasso enligt lag. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad.

 
- Delbetalning SveaWebPay
 
Kostnad: 20 kr
För beställningar över 1000 kr erbjuder Svea Ekonomi AB er att, efter godkänd kreditprövning som sker efter ni fyllt i personuppgifterna i kassan, teckna ett kontokreditavtal på de villkor som framgår av de allmänna villkoren till bilagt kontoavtal. Ett kontoavtal innebär att ni får en kredit som ni kan använda till inköp hos till Svea anknutna leverantörer. För varje tillfälle ni betalar till Svea så kan ni disponera motsvarande kreditutrymme som ni amorterar för andra inköp under den tid som kontokreditavtalet gäller. Krediterbjudandet gäller det belopp som anges i kontoavtalet. Kredittiden väljer ni genom att kryssa i det alternativ som passar er bäst. Ni åtar er att inom kredittiden återbetala hela krediten. Det innebär att ni varje månad måste betala minst den summa som framgår av det val ni gjort. Självklart kan ni betala mer eller betala hela krediten på en gång utan att detta kostar något extra. Om ni vill utnyttja kontokrediten under kredittiden för andra köp kommer – för att krediten skall vara slutbetald inom den avtalade kredittiden - den lägsta månadsbetalningen att höjas. Desto kortare kvarvarande kredittid desto högre lägsta månadsbetalning. Vill ni ha kvar samma lägsta månadsbetalning kan ni kontakta Svea på telefon 08 – 51493113 och ansöka om förlängd kredittid. Av datatekniska skäl kommer Svea, om ni utnyttjar kontokrediten för flera inköp att tills vidare fakturera er separat för de olika köpen. Självklart slipper ni i så fall att betala för mer än en aviseringsavgift per månad. Om ni inte särskilt meddelar Svea kommer Svea att för er räkning att betala era inköp hos Rofa Design. Har Du några frågor så kan du ringa 08 – 51493113 för närmare information. Exempel på effektiv ränta vid köp om 10,000 kr upplagt på 12 månader, 0 % ränta, 195 kr uppläggningsavgift och 29 kr aviavgift i enlighet med Konsumentverkets riktlinjer är 10,68 %. Läs mer om allmänna villkoren på:
http://www.sveawebpay.se/kontovillkor

 

Leveranstid
Normal leveranstid är cirka 10 dagar. Under högsäsong kan det ta längre tid.

Leveranssätt
Vi skickar beställningar som postpaket eller brev.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

Frakt
Vi tillämpar enhetsfrakt 59:-  Vid ordervärde överstigande 1000 kr bjuder vi på fraktkostnaden.

OBS Gäller inom Sverige.

 

Nöjd-Kund-policy , Reklamationer , Ångerrätt

Vi eftersträvar alltid att ha nöjda kunder. Om du av någon anledning inte skulle vara nöjd med din vara, ta genast kontakt med oss.

Om du vill reklamera en vara kontakta vår kundtjänst via mail [email protected] eller via telefon 08-530 43410

Observera att fakturadatum ej flyttas fram vid ersättning av reklamerade varor. 

Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller inte speciellt tillverkade varor som t.ex. produkter med tydlig personlig prägel enligt kap:2; 11§ av distans & hemköplagen. ) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer.

För ytterligare information om distans och hemförsäljningslagen:

Konsumentverkets hemsida: www.Konsumentverket.se 

Svensk författningssamling på riksdagens hemsida: www.Riksdagen.se (direktlänk till lagen)

 

Observera att personliga produkter så som kuddfodral, ryggsäckar, kläder, möbler, filtar, graverade glas med mera med personligt tryck/broderi, ej är returnerbara enligt kap:2; 11§ av distans & hemköplagen.

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket & brev ca 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen
(PUL).

Produkter
Övrigt